Monday, March 16, 2015

New Perspective

Jika dulu...
aku memandang sesuatu yg sukar itu mustahil dicapai..

Namun kini...
aku memandang segala sesuatu hanya mampu dicapai dengan izinNya

Jika dulu...
aku melihat sisi negatif pada orang di sekelilingku...

Namun kini...
rasa kasih memancarkan sinar ketenangan dan memadamkan buruk sangka...

Jika dulu...
aku merasakan aku sudah cukup hebat...

Namun kini...
aku tiada apa-apa tanpa kurniaan dariNya

Jika dulu...
aku merasa selesa dengan kehidupanku...

Namun kini...
aku merasa gelisah memikirkan muslihat Dajjal..

Jika dulu...
aku lebih merindukan insan...

Namun kini...
aku lebih merindui untuk bersama para anbiya' dan para solihin di jannah


Biarkan yang DULU berlalu pergi...dan jadikan yang KINI terus membara..
moga dibukakan jalan bagiku untuk berkhidmat demi agamaku..
Amin ya Rabb..

-Terima Kasih Sahabat-



No comments:

Post a Comment