Wednesday, January 30, 2013

Hope

Sesungguhnya hati mana yg tidak tersentuh bila mendengar, sahabat akhowat, kakak naqibah, adik usrah, saudara mara yang bakal membina baitul muslim mereka...
pasti aku tersenyum lebar bila mendengar berita-berita pernikahan dan undangan daripada para sahabat..
"bestnyee!!!!"
itulah perkataan yg pasti terpacul dari mulut aku..
aku sangat gembira dan kagum bagi mereka yang memilih untuk menamatkan zaman bujang...
bagi aku...
bukan calang-calang orang yang mampu menggalas tanggungjawab untuk berkeluarga..
ilmu agama mesti cukup di dada, simpanan mesti ada, iman mesti teguh di hati..barulah kebahagian kekal abadi..
tapi,
pasti segala-galanya dipermudahkan oleh ALLAH, andai kita berkahwin untuk membina baitul muslim yang sama-sama dpt menegakkan agamaNya..in sha Allah
Bagi si isteri pula, semakin bertambah banyak peluang untuk menambahkan pahala..iaitu dengan mentaati suami....masak utk suami, dpt pahala...ingat suami, dpt pahala...mesej i lap u, dpt pahala...coo cweet!pastu klu mati masa melahirkan baby, dikira sbg mati syahid plak tu....sgt byk bonus Allah sediakan utk para isteri..
tahniah buat sahabat akhowat...
smoga perkahwinan yang dibina terus dirahmati dan diberkati ^^



siapa yang x teringin nak kahwin...
siapa yang x teringin nak disayangi...
tapi...
bagi aku...
ak x berani nak mengharap pada yang soleh, apatah lagi ustaz mahupun para alim ulamak..
kerana ak tahu, ak ni x sesolehah mana...
kalu stakat pakai tdung bsar...sume orang bleh pkai...
tp klu nk sukat ilmu agama ak, sangat lahh sikit..entah penimbang dpt baca ke x..
amalan ak pon, xde lah istiqomah sgt...
solat pon xde la on time slalu...
mengumpat x pernah miss..hehe
tapi...
Allah sangat sayang kt aku...
Allah sentiasa menyediakan peluang untuk aku cari ilmu-ilmu agar aku dpt lebih kenal Allah...
Allah sentiasa setia dengar rintihan aku...
Allah temukan dengan sahabat akhowat yang solehah-solehah..
Allah sentiasa jaga aku...
sebab tu lah...aku rase ak patut kenal Allah dan dekat dengan Allah dulu..
barulah aku dapat kenal insan yang sayangkan Allah..in sha Allah..
yang penting sekarang,
aku baru masuk tahun 3 belajar di IPG,
masih jauhhhhhhhh lagi perjalanan ak...
fokus utama skrg,
banyakkan amal ibadat...
cari ilmu agama byk-byk...
maintain result..
bina hubungan baik dengan semua org..
jaga hati ibu bapa..
elakkan mengumpat...hehe
in sha Allah...
semoga segala urusan dipermudahkan...
soal jodoh tu...serahkan kepada Allah..
no need to worry about that..
coz ALLAH knows da best!





No comments:

Post a Comment